Propozycje zabaw i zajęć dla dzieci do zdalnego nauczania w okresie od 30.03 – 3.04. 2020 roku dla dzieci z oddziału II ,,Biedroneczki”

ankieta

Tygodniowy rozkład:

  1. Poniedziałek: Wiosna krząta się

I.Opowiadanie ,,Pączki i kotki” Maciejki Mazan –Przeczytaj dziecku opowiadanie a następnie porozmawiajcie o jego treści. Możecie pobawić się również w odgrywanie ról np. detektywów lub narysować pączki i kotki. “Pączki i kotki” – słuchanie opowiadania Maciejki Mazan.

Rozmowa z dzieckiem na temat opowiadania. Budowanie prostych zdań podczas wypowiedzi na temat.

- Dzisiaj będziecie detektywami – powiedziała pani Bardzo się zaciekawiliśmy, bo detektywi mają ciekawe życie: chodzą i szukają śladów, a potem rozwiązują zagadki. – Jakich śladów będziemy szukać? – spytała Ania. – Śladów wiosny – oznajmiła pani. – A w jakich butach chodzi Pani wiosna? – spytał Marek. Marek jest fajnym kolegą, ale czasem nic nie rozumie. Wszyscy zaczęliśmy sie śmiać, a Marek powiedział, że nie ma z czego, bo detektywi w telewizji zawsze szukają śladów butów, na a jeśli nie wiadomo, w jakich butach chodzi wiosna, to skąd będzie wiadomo, jakie ślady zostawia? – Ślady wiosny są zupełnie inne – wyjaśniła pani. – Najważniejsze to kwiatki, pączki i kotki, ale nie tylko. Sami zobaczycie! Więc ubraliśmy się i ruszyliśmy na poszukiwania jak prawdziwi detektywi. Dzień był zimny i pochmurny. Śnieg już stopniał, ale wszystko wyglądało buro i brzydko. – Lepiej wracajmy – powiedział Janek. – Przecież widać, że wiosna jeszcze nie przyszła. – Gdyby detektywi tak szybko sie poddawali, to nie rozwiązaliby żadnej zagadki – odparła pani. Więc zaczęliśmy szukać. Na pierwszy rzut oka wydawało się, że wszystko jest tak, jak w zimie. Ale potem zobaczyliśmy, że jakiś ptak wyciąga z krzaków długą słomkę i frunie z nią na drzewo. – Buduje gniazdo – wyjaśniła pani. – To już pierwszy ślad wiosny! Potem Janek zauważył, że na żywopłocie pojawiły się malutkie, jeszcze stulone listki. – To są pączki – oznajmiła pani. Marek bardzo się rozczarował, bo myślał, że śladami wiosny są pączki z lukrem i że je znajdziemy i zjemy. To był już drugi ślad wiosny, więc zaczęliśmy szukać kolejnych. Okazało się, że choć jest zimno, to obudziły się już różne robaczki, które chodziły sobie i pełzały po trawniku. Ania zauważyła, że słychać ładny śpiew ptaków, a nie tylko krakanie wron i ćwierkanie wróbli. No i w końcu znaleźliśmy krzak kwitnącej forsycji! Jej żółte kwiatki dopiero sie rozchylały, ale był to najlepszy dowód na to, że wiosna już tu jest! – Tylko kotków nie znaleźliśmy – zmartwiła sie Ania. – Nieprawda! Ja znalazłem! – krzyknął Marek, strasznie zadowolony z siebie. – O, tam! I pokazał na okno sąsiadów, gdzie na parapecie spał nasz znajomy kot Stefan. – Marek! – zawołała Ania. – Chodzi o kotki na drzewie! I wszyscy zaczęli się śmiać. Tylko Marek nie rozumiał, o co chodzi i powiedział, że jak nam tak bardzo zależy, to może poprosić Stefana, żeby na chwilę wszedł na drzewo. Jeśli to ma przyspieszyć nadejście wiosny, to czemu nie?

  • Zabawa artykulacyjna ,,Kotek lubi mleko” – – dzieci naśladują kotka i, który pije mleczko z miseczki: sięgają językiem jak najdalej , kierują go od nosa do brody, w prawa i lewa stronę.
  • Pokazujemy razem …

Ręce do góry, nóżki prościutkie,

tak ładnie ćwiczą dzieci malutkie.

Teraz ramiona w dół opuszczamy

i kilka razy tak powtarzamy.

Teraz się każdy robi malutki,

to proszę państwa są krasnoludki.

Następnie na jednej nodze stajemy,

bo jak bociany chodzić umiemy.

W górę wysoko piłeczki skaczą,

takie piłeczki – chyba coś znaczą?

Powoli powietrze noskiem wdychamy

i delikatnie ustami wypuszczamy.

 

  1. Wtorek: Mali ogrodnicy

 

I.Wysłuchanie piosenki pt. ,,W naszym ogródeczku” – utrwalenie nazw narzędzi ogrodniczych oraz poszczególnych etapów czynności związanych z uprawianiem roślin

 

  • Zagadki dotykowe ,,Ogrodnicze skarby” – dzieci rozpoznają za pomocą dotyku i nazywają narzędzi ogrodnicze: rękawica, łopatka, grabki, konewka, doniczka
  • Kolorowanie obrazka ,, w ogródeczku”

 

  1. Środa: Wiosenne porządki w domu

I.Porządki w moim pokoiku – – kształtowanie pojęć matematycznych: doskonalenie umiejętności grupowania przedmiotów vwg określonej zasady , wdrażanie dzieci do dbania o estetykę otoczenia – grupowanie zabawek ze względu na ich miejsce

  • ,, Detektywi” – – rodzic dyskretnie rozkłada w różnych miejscach przedmioty niepasujące do tych miejsc. Zadaniem dzieci jest rozejrzenie się i powiedzenie, co się zmieniło.
  1. Czwartek: Domowe porządki

I.Zabawy badawcze ,,Domowe porządki” – zabawa ,,Jak włączyć odkurzacz? – rozmowa o zasadach bezpieczeństwa. Próby odkurzania swojego pokoju.

 

  • Zabawa ,,Prawda – fałsz” – rodzic mówi zdania na temat urządzeń elektrycznych i czynności z nimi związanymi,. Zadaniem dzieci jest zdecydowanie, czy zdanie jest prawdziwe czy fałszywe.  Przykład zdań: Zelazko pierze, czajnik gotuje wodę…
  • Zabaw ruchowa ,,Włączam – wyłączam” : Na hasło ,,Włączam- pstryk!  Dziecko naśladuje wg własnego pomysłu działanie jakiegoś urządzenie elektrycznego, na hasło: ,,Wyłączam – pstryk” - zastygają w bezruchu.
  1. Piątek: Robotek

 

I.Rozmowa o robotach połączona z oglądaniem różnych maszyn. Twórcze opowiadanie ,,Popsuty robot”. Zabawa sylabilizowaniem ,,Robot mówi”

 

 

Comments are closed.