Oddział I Krasnoludki – Drodzy rodzice oto propozycje zajęć na środę, czwartek i piątek.

ankieta

Przypominam, że temat tygodniowy to „Zwierzęta z gospodarstwa”. Zostawiam Wam dowolność w wyborze zajęć na dany dzień, rozplanujcie pracę zgodnie z Waszymi możliwościami i wolnym czasem.

  1. Zabawy językowe z wierszem J. Beszczyńskiego „Zwierzęce gadanie”- rodzic czyta wiersz, dziecko dopowiada odgłosy zwierząt.

Co mówi bocian, gdy żabkę zjeść chce?
Kle, kle, kle…

Co mówi żabka, gdy bocianów tłum?
Kum, kum, kum…

Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał?
Miał, miał, miał…

Co mówi kura, gdy znosi jajko?
Ko, ko, ko…

Co mówi kogut, gdy budzi się w kurniku?
Ku-ku-ryku…

Co mówi koza, gdy jeść jej się chce?
Mee, mee, mee…

Co mówi krowa, gdy brak jej tchu?
Mu, mu ,mu…

Co mówi piesek, gdy kość by zjeść chciał?
Hau, hau, hau…

Co mówi baran, gdy spać mu się chce?
Be, be, be…

Co mówi ryba, gdy coś powiedzieć chce?

NIC! Przecież ryby nie mają głosu…

 

  1. „Zwierzęta na wsi”- zagadki słowne- udostępniam na WhatsApp.
  2. „Wyścig z jajkami”- zabawa ruchowa – dziecko z rodzicem lub rodzeństwem ściga się trzymając łyżkę, na której znajduje się plastikowe jajko lub piłeczka.
  3. „Kaczka dziwaczka”- praca z wierszem J. Brzechwy. Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje dziecku pytania dotyczące treści: O kim była mowa w wierszu? Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki? Jak ona wyglądała? Co się z nią stało? Czy takie kaczki istnieją naprawdę?

Nad rzeczką opodal krzaczka
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki
Robiła piesze wycieczki.

Raz poszła więc do fryzjera:
„Poproszę o kilo sera!”

Tuż obok była apteka:
„Poproszę mleka pięć deka.”

Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki.

Gryzły się kaczki okropnie:
„A niech tę kaczkę gęś kopnie!”

Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.

Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą
Mówiła, że to makaron,
A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.

Martwiły się inne kaczki:
„Co będzie z takiej dziwaczki?”

Aż wreszcie znalazł się kupiec:
„Na obiad można ją upiec!”

Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie,

Lecz zdębiał obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając,
W dodatku cały w buraczkach.
Taka to była dziwaczka!

 

  1. Możecie też wysłuchać piosenki „Kaczka dziwaczka” – udostępniam link https://youtu.be/94HprbR8RWQ
  2. „Kaczka pstra”- zabawa dydaktyczna- porównywanie liczebności zbiorów. Rodzic przygotowuje obrazki na których rysuje kolejno: 1 jajko, 2 jajka, 3 jajka oraz liczmany. Rodzic mówi tekst wyliczanki z jednoczesnym pokazywaniem obrazka z jajkami: Raz, dwa, trzy kaczka pstra, tyle … dzieci ma. Zadaniem dziecka jest policzenie jajek na kartce i odwzorowanie ich liczby za pomocą liczmanów.
  3. „Co lata, a co biega?”- zabawa dydaktyczna. Rodzic wykorzystuje memory z wyprawki plastycznej str. 12. Dziecko rozkłada przed sobą obrazki a rodzic zadaje pytania: Które zwierzęta latają?; Które zwierzęta biegają?; Które zwierzęta dają mleko?; Które zwierzęta dają jajka?; Które zwierzęta szczekają?.
  4. „Wiejskie podwórko”- praca z kartami pracy str. 25- łączenie w pary, przeliczanie. Łączenie linią dorosłego zwierzęcia z młodym.
  5. „Traktor”- rozwiązanie zagadki słownej, wykonanie zadania z wyprawki plastycznej str.16.

Pojazd na wsi używany,

Jest ciągnikiem także zwany,

Bo przyczepę ciągnąć może,

A poza tym pole orze.

  1. „Dziwne rozmowy”- słuchanie piosenki.  https://youtu.be/jI9trIb3NJQ

Po wysłuchaniu utworu rodzic zadaje pytania dotyczące treści: Jakie zwierzęta występowały w piosence? Gdzie one mieszkały? Pokażcie dzieciom ilustracje: świnki, kaczki, wrony i psa. Zadajcie pytania: Jak wyglądają te zwierzęta? Które zwierzęta mają dwie, a które cztery nogi?

  1. „Kura i kurczęta”- wykonanie zadania z wyprawki plastycznej str. 17.
  2. „Policz zwierzęta”- zabawa liczbowa- rodzic czyta zdanie, zadaniem dziecka jest położenie przed sobą tylu liczmanów, o ilu zwierzętach usłyszy.

Kotki białe dwa mruczą:- Aaa

Jedna kózka mała kwiatuszki zjadała.

Małe świnki trzy w pole sobie szły.

Dwa żółte kurczaczki zbierają robaczki.

Jeden szybki konik po pastwisku goni.

Trzy małe kaczuszki mają krzywe nóżki.

 

Pozdrawiam Was serdecznie! Wiem, że ze wszystkim dacie sobie świetnie radę. W razie pytań dzwońcie, piszcie, kontaktujcie się ze mną na WhatsApp. Życzę Wszystkim dużo zdrowia!

Anna Madejska

 

Comments are closed.