Grupa III – Misie Urwisie

ankieta

Grupa III – Misie Urwisie

Temat tygodnia: Wiosenne sprzątanie

Propozycje zabaw i zajęć  dla dzieci na tydzień (30.03 – 03.04.)

Poniedziałek

1.Wysłuchanie opowiadania U. Piotrowskiej „Bezcenny podarunek”.

2.Rozmowa nt :Jaki najcenniejszy dar dostała Królewna”.

3.Pogadanka o wodzie, wyjaśnienie dzieciom dlaczego woda jest tak ważna.

4.Wykonanie ćwiczenia w KP3 ćw. 1s 45 – Konewka.

5.„Przedszkolna gimnastyka” – układanie przez dzieci ćwiczeń ruchowych i wykonywanie ich wspólnie z rodzicami i rodzeństwem. Np. pajacyki, marsz w miejscu, stanie na jednej nodze. Należy wykonać 5 ćwiczeń po 5 razy.

Wtorek

1.Wysłuchanie wiersza „Łamaga” Agnieszki Frączek

Pięć razy dziennie wpada w opały!

Zjadł przez pomyłkę swoje sandały,

zabłądził w głuszy, zgubił się w tłumie,

gdy gnał na łyżwach, to złapał gumę,

a kiedy grabił – łopatę złamał,

potem ją masłem sklejał do rana.

Złowił na wędkę kubek kłopotów,

smażył na słońcu jabłka z kompotu,

połknął łyżeczek złoconych osiem,

a ciocie Łucję pomylił z łosiem.

Chociaż podłoga w łydki go łechce,

To się do łóżka położyć nie chce.

Bo gdy  łamaga jak suseł zaśnie,

Łóżeczko niechybnie pod nim łup!… trząśnie.

2.Prezentacja drukowanej litery; Ł, ł,

– Zabawa słowna: „Coś na ł” – dzieci wyszukują słowa na ł. Dla ułatwienia rodzic ponownie może przeczytać wiersz.

– Wykonanie ćwiczenia w KP3 ćw.1s.46

– Układanie kształtu litery Ł z guzików, fasolek.

– Kartka z wydrukowanym wierszem –  zadaniem dzieci jest  zaznaczenie( przez podkreślenie lub otoczenie w pętlę) wszystkich liter Ł, ł.

3.Praca plastyczna „Pieczątki z ziemniaka”

4.Zabawa „Puzzle”.

Środa

1.Rozmowa nt: Co jest potrzebne do sprzątania? (odkurzacz, ściereczki, miotła, mop, środki czystości).

2.Środki czystości – pogadanka, zwrócenie uwagi na zachowanie ostrożności podczas korzystania z nich np. używanie rękawiczek.

3.Nauka rymowanki:

Sprzątam tu, sprzątam tam.

Dziś porządek zrobię sam?

Sprzątam ja, sprzątam ty.

Razem raźniej – raz, dwa, trzy!

4.Wykonanie ćwiczeń w KP3 ćw. 2 s. 47 i ćw. 1 s.48

5.Sprzątanie swojego pokoju przez dziecko.

6.Utrwalenie piosenki z ubiegłego tygodnia: „Kwiatki – bratki”

Czwartek

1.Wysłuchanie wiersza „ O lalce i pralce”

Tu w łazience stoi pralka.

Pierze się w niej moja lalka,

Kręci się też mały miś-

Bo się wybrudził dziś.

Lalka była na wycieczce,

w bardzo ładnej sukieneczce.

i przypadkiem obok płotka

wpadła do kałuży z błotka.

Żeby tego było mało,

brat misia oblał kakao…

Lalka brudna, misiek też!

 – Co tu robić? Mamo! Wiesz!?

Obejrzała mama lalkę:

- Nastawimy zatem pralkę.

Wzięła misia, brudne ubrania

Teraz czekam, aż się skończy.

Wtedy lalka do mnie dołączy.

2.Rozmowa nt. treści wiersza, R. zadaje pytania:

– Co stało się z lalką i misiem? Co zrobiła mama? Kiedy dorośli używają pralki?

– Z czego zrobiona była lalka, skoro prała się w pralce? Co należałoby zrobić, gdyby lalka była  z plastiku?

3.Pralka- praca plastyczno – techniczna (pudełko kartonowe, flamastry, farby…)

4. Zabawa „Zapamiętaj i odpowiedz” – R. prezentuje dzieciom wybrany obrazek przez ok. 2 min, następnie zakrywa go i zadaje pytania np.: Czy na obrazku dziewczynka miała zieloną czapkę? Czy stał  stół? itp.

Piątek

1.Zakładanie hodowli fasoli ( lub innej roślinki np. posadzenie zaszczepki kwiatka doniczkowego) –  potrzeby jest słoiczek, gaza, gumka recepturka. Obserwacja hodowli  ( można narysować etapy wzrostu rośliny w dzienniczku).

Przypomnienie przez dzieci warunków niezbędnych do rozwoju rośliny.

2.Utrwalenie piosenki „Kwiatki – bratki” i  wymyślenie zabawy  tanecznej przy  niej.

3.Wykonanie ćwiczeń  w KP3 ćw.2 s 42.

4.„Kalkujemy zwierzęta lub kwiaty” – ćwiczenia grafomotoryczne.

 

Przesyłamy Wam  serdeczne pozdrowienia. Zachęcamy do kreatywnej zabawy.

Dziękujemy za współpracę i prosimy o informacje zwrotną.

 

Aleksandra Smolarczyk

Jolanta Kwaszyńska

 

Comments are closed.